چرا امروزه فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات است؟ (بخش دوم)

چرا امروزه فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات است؟ (بخش دوم)

در قسمت اول این مقاله، سه دلیل که باعث می شد فولاد به محبوب ترین فلز در صنایع تبدیل شود اشاره کردیم. در این بخش نیز 3 دلیل دیگر را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

قیمت عالی و بازدهی بالا

فولاد به طور فزاینده ای در بخش ساخت و ساز مسکونی محبوب است، و این محبوبیت تا حدی با افزایش قیمت فلزهای رقابتی مرتبط است. در حالی که فولاد به اندازه بتن ارزان نیست، اما این فلز با ترکیبی از قیمت های مناسب و دوام بی نظیر، بازدهی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. کارایی فولاد و کمبود محصولات جانبی ضایعات نیز هزینه کلی آن را کاهش می دهد.

ظاهر زیبا و چشم نواز

در حالی که برخی افراد ممکن است از احساس صنعتی بودن فولاد اجتناب کنند، اما در واقع این فلز به طور فزاینده ای به عنصر قابل مشاهده طراحی ساختمان تبدیل می شود. قاب های اکسپوز در ساختمان های فولادی می توانند حس زیبایی ناهموار را به همراه نشان دادن دوام مواد ایجاد کنند. فولاد در طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت ها وجود دارد و می تواند به صورت نامحسوس یا چشم نواز دیده شود. برخی از طراحان حتی مبلمان و آپارتمان ها را به طور کامل از فولاد ساخته اند، اما حتی در صورت استفاده در مقادیر کمتر، فولاد می تواند جذابیت خاصی را به هر سازه ای اضافه کند.

مطلب پیشنهادی: ورق های مورد استفاده در صنعت خودرو سازی

سازگاری با محیط زیست

در نهایت، فولاد یک ماده سازگار با محیط زیست برای تولید در نظر گرفته می شود. به عنوان یک محصول فلزی، فولاد به راحتی قابل بازیافت و بازیابی است. در واقع، بیش از 80 درصد فولاد امروزی از مواد بازیافتی ساخته شده است. تیم های تخریب هزینه فولاد از محل های تخریب را پرداخت می کنند و میزان زباله هایی را که از ساختمان های دارای اسکلت فولادی به محل های دفن زباله می روند، محدود می کنند. در ترکیب با حداقل ضایعات سازه های ساختمانی، قابلیت بازیافت فولاد آن را به یک ماده سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

یک فلز بی انتها

حتی با توسعه فلزات دیگر، فولاد همچنان یکی از پرمصرف ترین فلزات در دنیا است. طراحان و پیمانکاران به طور فزاینده ای از ارزش زیبایی شناختی آن در کنار دوام و قابلیت اطمینان آن قدردانی می کنند. این فلز ثابت کرده است از نظر زیست محیطی پایدار می باشد. مزیت های کلیدی متعدد، همراه با پیشرفت های مستمر در تولید فولاد، محبوبیت فولاد را تضمین کرده و آن را به یکی از بهترین فلزات دنیا بدل کرده است.


در صورتی که قصد خرید ماشین آلات صنعتی از جمله قیچی، پرس برک، خم کن و غیره را دارید، پیشنهاد می کنیم با ورود به صفحه محصولات شرکت دیانی ماشین از محصولات تولیدشده در این کمپانی دیدن کرده و در صورت تمایل برای سفارش و خرید محصولات، از طریق راه های ارتباطی موجود و شماره تلفن 02133746824 با اپراتورهای شرکت در ارتباط باشید.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0