چرا امروزه فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات است؟ (بخش اول)

چرا امروزه فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات است؟ (بخش اول)

فولاد مناظر شهری را تعریف می کند و دوام، مقرون به صرفه بودن و پایداری را ترکیب می کند تا مصالح ساختمانی بی نظیری را ایجاد کند. اگر نگاهی به شهرهایی مانند نیویورک، پاریس یا دبی بیاندازید، چشم انداز سازه های فولادی را خواهید دید. این فلز سخت برای اولین بار در دهه 1850 ساخته شد، مانند همیشه محبوب است و بسیار بیشتر از آنچه به چشم می آید به افراد مزایا ارائه می دهد. در حالی که صنعت مدرن به توسعه مصالح ساختمانی جدید ادامه می دهد، فولاد همچنان به طور گسترده در ساخت و ساز، تولید، طراحی و فراتر از آن استفاده می شود. اما به راستی چه مزایایی این فلز نمادین را به یکی از پرکاربردترین فلزات در دنیای امروز تبدیل می کند؟

فولاد می تواند هر چیزی را که پیش می آید تحمل کند

بادهای شدید، خوردگی، طوفان ها، ساختمان های اسکلت فلزی می توانند با آن مقابله کنند. فولاد سازه ای با بازده تنش 50000 پوند در هر اینچ مربع با بیشتر مواد دیگر مطابقت دارد. با توجه به استحکام کششی و فشاری چشمگیر این ماده، یک ساختمان فولادی با کیفیت بالا می تواند در برابر هر چیزی که در طبیعت رخ می دهد مقاومت کند. همچنین فولاد غیر قابل اشتعال است و در برابر کمانش یا تاب خوردگی مقاومت می کند، بنابراین برای مناطق مستعد زلزله یک انتخاب اصلی است. از آنجایی که بر خلاف چوب ساخته شده است، کیفیت و استحکام یکنواختی دارد. علاوه بر این، پیشرفت هایی ادامه دارد که فولاد را از نظر استحکام استاندارد از سایر مصالح ساختمانی جلوتر نگه می دارد. حتی ممکن است متوجه شوید که استفاده از اسکلت فلزی در ساخت و ساز ساختمان هزینه های بیمه شما را کاهش می دهد!

فلزی با مزایای فراوان و فوق العاده

فولاد به طور گسترده در تعدادی از بخش ها مانند ساخت و ساز، زیرساخت، تجهیزات مکانیکی، خودروسازی و به طور فزاینده ای، هوا فضا و سایر بخش های حمل و نقل استفاده می شود. در حالی که فولاد ممکن است سخت و بی حرکت به نظر برسد، در واقع تعادل جذابی بین قدرت و تطبیق پذیری فرم ارائه می دهد. فناوری مدرن فولاد به فلز اجازه می دهد تا به هر شکل مختلف مجسمه سازی شود. انواع خاصی از فولاد حتی سبک تر از چوب هستند و می توان آنها را با دقت بیشتری برش داد. استحکام چشمگیر آن، حتی در مقادیر کم، به این معنی است که نسبت به بتن در سایت های ساختمانی از نظر فضا بسیار کارآمدتر است. ماهیت قابل پیش بینی فولاد به عنوان یک ماده، آن را برای نرم افزار طراحی مناسب می کند. به این دلایل، فولاد در همه جا از پل ها، ساختمان ها و تونل ها گرفته تا ماشین ها، کشتی ها و هواپیماها یافت می شود.

مطلب پیشنهادی: انواع ورق برنجی و کاربرد آن ها

نوآوری، بهبود و کارایی

تقریبا 200 سال پس از اختراع، فولاد، این فلز هنوز در حال پیشرفت است. روکش ها و فرمول های خاص باعث می شود فولاد در برابر شعله مقاوم تر و در برابر کمانش مقاوم تر شود. یک تیم مهندسی مشترک چین و تایوان اخیراً یک فولاد فوق العاده ساخته اند که نسبت به استحکام و انعطاف پذیری که فولاد معمولاً تجربه می کند، شکست می دهد. این ماده همچنین مقرون به صرفه و سبکی بهتری را ارائه می دهد و ثابت می کند که می توانید فلزی جدید را به یک فلزی با خواص قدیمی ترجیح دهید! از آنجایی که فولاد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر زمان ساخت برش نیز مزیتی دارد. پیمانکاران و طراحان دست در دست هم می توانند از فناوری مدل سازی سه بعدی برای توسعه مواد فولادی سفارشی استفاده کنند و در زمان و ضایعات مواد صرفه جویی کنند. سازه های فولادی موجود نیز می توانند به راحتی از طریق جوشکاری اصلاح شوند.


در صورتی که قصد خرید ماشین آلات صنعتی از جمله قیچی، پرس برک، خم کن و غیره را دارید، پیشنهاد می کنیم با ورود به صفحه محصولات شرکت دیانی ماشین از محصولات تولیدشده در این کمپانی دیدن کرده و در صورت تمایل برای سفارش و خرید محصولات، از طریق راه های ارتباطی موجود و شماره تلفن 02133746824 با اپراتورهای شرکت در ارتباط باشید.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0