روش حفاری اصطکاکی چیست؟

روش حفاری اصطکاکی چیست؟

حفاری یک فرآیند قدیمی برش است که شامل استفاده از ابزار دستی یا ماشینی برای بریدن سوراخ مقطعی در قطعه کار است. قطعه ابزار بر روی سطح قطعه کار فشرده می شود، در این مرحله می چرخد ​​تا مواد خارج شود و در نتیجه سوراخی در قطعه کار ایجاد می شود. با این حال، حفاری اصطکاکی یک فرآیند برش منحصر به فرد است که با استفاده از اصطکاک مشخص می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حفاری اصطکاکی و نحوه عملکرد آن، به خواندن این مقاله از دیانی بلاگ ادامه دهید.

آشنایی با حفاری اصطکاکی

حفاری اصطکاکی حرارتی یا آنچه که بیشتر به عنوان حفاری اصطکاکی شناخته می شود، یک فرآیند برشی است که از اصطکاک برای کمک به حذف مواد استفاده می کند. با حفاری اصطکاکی، ابزار کار هنگام چرخش در قطعه کار اصطکاک ایجاد می کند. این اصطکاک باعث ایجاد گرما می شود و سپس به حذف مواد از داخل قطعه کار کمک می کند.

حفاری اصطکاکی برای ایجاد اصطکاک و در نتیجه گرما نیاز به استفاده از ابزار مخصوص دارد. قطعه ابزار دارای شکل مخروطی است و از یک ماده مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است که رایج ترین آنها کاربید سیمانی است. هنگامی که این مورد در حفاری اصطکاکی استفاده می شود، بیت ابزار در برابر سطح قطعه کار می چرخد. همراه با فشار، حرکت چرخشی بیت ابزار در قطعه کار فرو می رود و در عین حال اصطکاک ایجاد می کند تا به حذف مواد کمک کند.

تاریخچه حفاری اصطکاکی

روش حفاری اصطکاکی در اوایل دهه 1920 توسط ژان کلود دو والیر ایجاد شد. هنگام تحقیق در مورد راه حل های جایگزین برش، والیر به ایده استفاده از اصطکاک برای حذف مواد از قطعات کار رسید. این امر مهندس فرانسوی را بر آن داشت تا ابزار جدیدی را بسازد که قادر به تولید اصطکاک باشد. در آن زمان، ابزار طراحی شده توسط والیر به اندازه ابزارهای امروزی موثر نبود، با این وجود، این ایده راه را برای سایر قطعات ابزار حفاری اصطکاکی موثرتر هموار کرد.

مزایای حفاری اصطکاکی

در مقایسه با فرآیندهای حفاری معمولی، حفاری اصطکاکی مزایای متعددی را ارائه می کند. این روش مقدار کمی از گلوله تولید می کند. در سایر فرآیندهای حفاری، مواد اضافی که به نام swarf شناخته می شود از قطعه کار بیرون رانده می شود. حفاری اصطکاکی از گرما برای کمک به حذف مواد استفاده می کند، بنابراین معمولاً مواد را ذوب می کند تا تولید swarf را به حداقل برساند. همچنین حفاری اصطکاکی سریعتر از فرآیندهای حفاری معمولی است. بسته به قطعه کار و همچنین سایر عوامل، ممکن است تنها سه یا چهار ثانیه طول بکشد تا با استفاده از حفاری اصطکاکی، سوراخی در قطعه کار ایجاد شود. استفاده از گرمای اصطکاک به تسهیل حذف مواد کمک می کند و زمان سوراخ کاری سریع تر را امکان پذیر می سازد.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0