ابزار پانچ چیست؟

ابزار پانچ چیست؟

آیا با ابزار پانچ آشنایی دارید؟ ابزار پانچ چیزی است که نباید با پرس های پانچ یا اجزای مرتبط با آن اشتباه گرفته شود. ابزار پانچ به طور گسترده در کاربردهای نجاری استفاده می شود. آنها اغلب همراه با ابزارهای دیگر مانند چکش و اسکنه برای برش و شکل دادن به بلوک های چوب استفاده می شوند. انواع دیگری از ابزار پانچ برای کمک به سوراخ کاری استفاده می شود. در این مقاله درباره انواع مختلف ابزار پانچ و کاربردهای مربوطه به آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

ابزار پانچ چیست؟

ابزار پانچ یک میله فلزی کوچک و باریک است که دارای نوک تیز می باشد. یک ابزار پانچ دارای یک نوک تیز در انتهای خود می باشد. انتهای دیگر ابزار پانچ نیز دارای یک نوک بزرگتر و صاف تر است. برای استفاده از ابزار پانچ، کارگر انتهای تیز را روی قطعه کار فشار می دهد و پس از آن با چکش یا پتک به انتهای صاف ضربه می زند. هنگامی که چکش به ابزار پانچ برخورد می کند، انتهای تیز ابزار به قطعه کار بریده می شود. اگرچه انواع مختلفی از ابزار پانچ وجود دارد، اما اکثر آنها از این طراحی اولیه استفاده می کنند.

انواع ابزار پانچ

ابزارهای پانچ بسته به ترکیب داخلی شان اغلب به عنوان ابزارهای پانچ توخالی یا جامد طبقه بندی می شوند. ابزارهای پانچ توخالی دارای فضای داخلی توخالی هستند، در حالی که ابزار پانچ جامد دارای یک فضای داخلی محکم می باشد. ابزار پانچ توخالی برای ایجاد سوراخ در قطعات کار با سوراخ کردن سطح استفاده می شود. از سوی دیگر، ابزارهای پانچ جامد برای حذف مواد از قطعات کار یا به حرکت درآوردن اجزایی مثل سنجاق، پرچ و غیره به قطعات کار استفاده می شوند.

ابزار پانچ مرکزی چیست؟

ابزار پانچ مرکزی نوع خاصی از ابزار پانچ است که برای ایجاد یک فرورفتگی کم عمق در قطعه کار به منظور سوراخ کردن استفاده می شود. قبل از سوراخ کردن یک قطعه کار، کارگر ممکن است از ابزار پانچ مرکزی برای علامت گذاری ناحیه قطعه کار که مته وارد آن می شود استفاده کند. ابزار پانچ یک شکاف ایجاد می کند که به هدایت مته به ناحیه مورد نظر قطعه کار کمک می کند. بدون ابزار پانچ مرکزی، مته ممکن است هنگام فرو رفتن در قطعه کار منحرف شود. نوعی از ابزار پانچ مرکزی، ابزار پانچ خراش است. این ابزار دارای عمق تیزتر و باریک تر بوده و می تواند سوراخ عمیق تری در قطعه کار ایجاد کند. مانند ابزار پانچ مرکزی استاندارد، از آن برای آماده کردن سطح برای سوراخکاری استفاده می شود.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0