پرس ماشینی چیست و چگونه کار می کند؟

پرس ماشینی چیست و چگونه کار می کند؟

پرس ماشینی که به عنوان پرس شکل دهی نیز شناخته می شود، ابزاری است که در صنعت تولید برای تغییر شکل قطعه کار تحت فشار بالا استفاده می شود. انواع مختلفی از پرس های ماشینی وجود دارد، از جمله پرس بریک، پرس پانچ، پرس مغازه و غیره. با این حال، مشخصه بارز همه پرس های ماشینی این است که یک قطعه کار را با فشار زیاد فشار می دهند تا شکل قطعه کار را تغییر دهند. قبل از اختراع ماشین پرس، کارگران مجبور بودند فلز را با دست چکش کاری کنند تا شکل آن را تغییر دهند. این نه تنها از نظر فیزیکی مضر بود، بلکه زمانی که بر روی فلزات سخت و قوی انجام می شد نیز بی اثر بود. با این حال، در اواسط دهه 1800، چکش بخار تولید شد. چکش بخار که به عنوان چکش قطره ای نیز شناخته می شود، در اصل نسخه اولیه ماشین پرس مدرن بود. تنها تفاوت این است که چکش بخار با بخار کار می کرد، در حالی که بیشتر ماشین های پرس مدرن با نیروی هیدرولیک کار می کنند.

پرس ماشینی چگونه کار می کند؟

در حالی که ساختار دقیق این دستگاه بسته به نوع دستگاه پرس متفاوت است، اکثر پرس های ماشینی با فشار دادن یک صفحه یا قالب روی یا روی قطعه کار کار می کنند. آنها توسط تنظیم کننده ها کنترل می شوند. تنظیم کننده ها قطعه کار را مستقر کرده و پرس دستگاه را کنترل می کنند. هنگامی که قطعه کار در زیر صفحه یا قالب دستگاه پرس قرار می گیرد، دستگاه تنظیم کننده ابزار پرس دستگاه را فعال می کند. با استفاده از فشار هیدرولیک، پرس ماشین صفحه یا قالب را به سطح قطعه کار فشار می دهد و باعث تغییر شکل شکل قطعه کار می شود.

فشار ایجاد شده توسط دستگاه پرس

پرس های ماشینی برای انجام کاربردهای مورد نظر خود به فشار بالا متکی هستند. به استثنای پرس های سبک تر مانند پرس های آربور، اکثر پرس های ماشینی حدود 1 تا 30 تن فشار مصرف می کنند. در نتیجه قادرند اکثر مواد از جمله برنز، مس، آلومینیوم، آهن، فولاد و کامپوزیت ها را تغییر شکل دهند. فشار بالای دستگاه پرس حتی سخت ترین فلزات را له می کند و به شرکت های تولیدی اجازه می دهد تا قطعات فلزی را به شکل دلخواه خود تغییر شکل دهند.

پرس پانچ چیست؟

پرس پانچ شبیه یک دستگاه پرس معمولی به نظر می رسد، اما برای ایجاد سوراخ در قطعه کار به جای تغییر شکل قطعه کار استفاده می شود. پرس پانچ که معمولاً از طریق CNC کنترل می شود، قالبی را نگه می دارد که با فشار بالایی که توسط دستگاه های پرس سنتی ایجاد می شود، به قطعه کار فشار می آورد. وجود قالب به پرس پانچ اجازه می دهد تا سوراخ هایی در قطعات کار ایجاد کند.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0