ورق فولادی در مقابل ورق آلومینیوم و برنجی

ورق فولادی در مقابل ورق آلومینیوم و برنجی

ورقه های مسطح فلزی مواردی هستند به طور گسترده در صنعت تولید استفاده می شود. شرکت های تولیدی این ورقه ها را برای ساخت محصولات مختلف برش داده و تغییر شکل می دهند. با این حال، سه نوع اصلی ورق فلزی شامل فولاد، آلومینیوم و برنج وجود دارد. در حالی که سر سه این ورقه ها یک پایه قوی برای تولید محصولات ارائه می دهند، اما دارای چندین تفاوت ظریف در خصوص خواص فیزیکی خود هستند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که تفاوت بین فولاد، آلومینیوم و ورق برنج چیست.

خواص ورق فولادی

ورق فولادی هم قوی است و هم در برابر خوردگی محافظت می شود. اکثر ورق های فولادی از فولاد ضد زنگ تشکیل شده اند، بنابراین حاوی کروم برای محافظت در برابر خوردگی هستند. در عین حال، ورق فولادی شکل پذیر است، به این معنی که می توان آن را با سهولت نسبی تغییر شکل داد و دستکاری کرد. جای تعجب نیست که فولاد رایج ترین نوع ورق فلزی است. اکثر ورق های فلزی تولید شده در سطح جهان از فولاد تشکیل شده است. در واقع، به دلیل محبوبیت بی نظیر ورق فولادی، از آن به عنوان ورق فلزی نیز یاد می شود.

ورق فولادی در گریدهای زیر موجود است:

  • فولاد ضد زنگ 304
  • فولاد ضد زنگ 316
  • فولاد ضد زنگ 410
  • فولاد ضد زنگ 430

خواص ورق آلومینیوم

ورق فلزی آلومینیومی نیز وجود دارد. البته آلومینیوم سبکتر از فولاد است. بنابراین، ورق آلومینیوم وزن کمتری نسبت به همتای فولادی خود دارد. ورق آلومینیوم علاوه بر سبک بودن، سطح بالایی از محافظت در برابر خوردگی را ارائه می دهد. این ورق اغلب در مکان هایی که رطوبت در آن ها مشکل ساز است، مانند تولید قایق استفاده می شود. ورق آلومینیوم همچنان می تواند خورده شود، اما بهتر از سایر انواع فلز، از جمله فولاد، در برابر خوردگی محافظت می شود.

ورق آلومینیوم در گریدهای زیر موجود است:

  • آلومینیوم 1100-H14
  • آلومینیوم 3003-H14
  • آلومینیوم 5052-H32
  • آلومینیوم 6061-T6

خواص ورق برنج

در حالی که ورق برنج به اندازه ورق فولادی یا آلومینیومی رایج نیست، برخی از ورق های فلزی از برنج ساخته می شوند. برنج اساساً آلیاژی است که عمدتاً از مس با مقدار کمی روی تشکیل شده است. این آلیاژ بسیار قوی بوده و در برابر خوردگی مقاوم است و رسانایی عالی را ارائه می دهد. به دلیل خواص رسانایی، ورق فلز برنج در کاربردهای الکتریکی که در آن فولاد و آلومینیوم انتخاب ضعیفی هستند، استفاده می شود.

فولاد، آلومینیوم و ورق برنج همگی نسبتاً قوی هستند و سطح بالایی از محافظت در برابر خوردگی را ارائه می دهند. فولاد، با این حال، قوی ترین است، در حالی که آلومینیوم سبک ترین می باشد. از طرف دیگر برنج رساناترین فلز در بین این سه فلز است. امیدواریم این مقاله به شما دیدگاه بهتری در مورد سه نوع مختلف ورق فلزی و تفاوت آنها داده باشد.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0