یخچال های صنعتی

یکی از وسایل پرکاربرد در صنعت، وسایل سرمایشی هستند. در مشاغلی مانند دامداری و دامپروی، تولید مواد غذایی، تولید دارو و … استفاده از یخچال های صنعتی امری کاملا ضروری و لازم است. این نوع از یخچال و فریزرهای صنعتی در ابعاد و اندازه ها و اشکال مختلفی و برای مصارف گوناگون ساخته و استفاده می شوند. این دستگاه ها به گونه ای ساخته و طراحی می شوند که مواد را در دمای خاص نگهداری کنند، تازگی مواد غذایی را حفظ می کنند و برای مدت طولانی مقادیر زیاد مواد غذایی را نگهداری می کنند.

 

انواع یخچال های صنعتی

  • یخچال صنعتی ایستاده

یخچال های ایستاده و عمودی در انواع مختلف با سایز ها و ارتفاع های مختلف موجود می باشند. این یخچال ها می توانند بر اساس سفارش تک درب، دو درب یا سه درب باشند. از انواع یخچال ایستاده با درب شیشه ای، یخچال ایستاده شیشه تلویزیونی می باشد که مناسب برای استفاده در قنادی ها ، شیرینی فروشی ها و کیک فروشی ها است.

  • یخچال صنعتی کابینتی

یخچال های کابینتی قفسه دارند. از مزایای استفاده از یخچال های کابینتی نیاز به فضای کم می باشد. اگر هم به کابینت و هم به یخچال احتیاج دارید و جایی برای هر دوی آن ها به صورت جداگانه ندارید یخچال های کابینتی انتخاب مناسبی برای شما می باشد. جنس درب های یخچال های کابینتی از استیل یا شیشه است. با توجه به اندازه ی مورد نیاز در فضای آشپزخانه، رستوران یا کافی شاپ این نوع یخچال در انواع ۲ درب تا ۶ درب و ۴ کشو تا ۹ کشو موجود است.

انواع روش های ساخت یخچال های صنعتی

انواع روش های ساخت یخچال های صنعتی

  • ساخت یخچال بدون استراکچر

در این نوع صنعت صنعتگر بدنه را فرم داده و توسط فوم وچوب آن را عایق می کند .این نوع محصول بیشتر به ساخت بازاری معرف است زیرا قیمت آن نسبت به نوع استراکچری آن پایینتر می باشد.

  • ساخت یخچال با روش ساخت سنتی

در این نو صنعت می توان هم با استراکچر و هم بدون استراکچر این کار را انجام داد.در نوع ساخت با استراکچر صنعت گر ابتدا بدنه کار را با استفاده از پروفیل می سازد سپس بدنه را از ورق که معمولا ورق گالوانیزه می باشد به آن متصل می کند و مابین آن را با پلاستوفوم وچوب عایق می کند تا از هدر رفتن برودت جلو گیری نماید سپس نمای داخلی را از ورق گالوانیزه رنگی یا استیل می پوشاند.جانمایی اواپراتور در این نوع یخچال ها بسته به نوع آن دارد که در کف یا در بدنه یا در زیر سقف نصب می گردد. این ساخت یعنی ساخت با استراکچر بهترین نوع ساخت در مدل سنتی میباشد. وجود شاسی و استراکجر پروفیلی استقامت زیادی به این محصول داده است و می تواند سالیان زیادی کارایی داشته باشد.

  • ساخت یخچال بصورت صنعتی و مدرن

ساخت قالبی

در این نوع ساخت پلاگین یخچال یا فریزر توسط قالب ساخته می شود بصورتی که دو ورق زیر پرس دستگاه تزریق می رود و پلی یورتان به آن تزریق می گردد و پلاگین یخچال یا فریزر بصورت یکپارچه ویک دست ساخته میشود سپس بقیه مراحل کار تا مرحله پایانی روی آن انجام می شود این نوع ساخت از تمامی مدل های ساخت بهتر است، چه از لحاظ زیبایی و از لحاظ ذخیره انرژی بهترین حالت را دارا میباشد در این سیستم ها وجود درزهای احتمالی کاملا از بین میرود و از لحاظ کارکرد کمتر دچار مشگل می شوند.

ساخت استراکچر

ساخت استراکچرو متصل نمودن ساندویچ پانل به آن جهت عایق کاری جنس این پانل ها از پلی یورتان می باشد که نسبت به پلاستوفوم بسیار بهتر میباشد زیرا برودت را به مراتب بهتر حفظ می کند و این عمل باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد مراحل دیگر ساخت تقریبا همانند ساخت سنتی است.

 

از چه قطعاتی برای ساخت یخچال استفاده می شود؟

  • کمپرسور

کمپرسور یخچال صنعتی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیده‌است که هر دو قسمت درون پوسته‌ای صنعت یخچال صنعتی  فولادی قرار دارند.قسمت الکتریکی در اغلب یخچال های صنعتی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون می‌باشد. وظیفه این قسمت به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی است. البته در سال‌های اخیر کمپرسورهای یخچال فریزرها هم تغییرات زیادی داشته‌اند؛ و قسمت الکتریکی آن ها اینورتوری یا موتور خطی شده‌اند.

از چه قطعاتی برای ساخت یخچال استفاده می شود؟

  • ترموستات

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق را به کمپرسور انجام می‌دهد. به طوری که وقتی دمای یخچال بالا آمد با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار می‌کند و داخل یخچال صنعتی را خنک می‌کند و وقتی دما پایین آمد جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند.

  • کندانسور

کندانسور یخچال قسمتی از سیستم است که وظیفه خنک‌سازی سیال عامل و عمدتا تبدیل بخار به مایع را در یخچال صنعتی بر عهده دارد. در واقع گاز فریون پس از فشرده شدن توسط کمپرسور در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می‌گردد. در یخچالهای صنعتی معمولاً به صورت شبکه‌ای لوله‌ای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شده است. در یخچال های بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شده است.

  • اپراتور

کمپرسور در یخچال و فریزر صنعتی، وظیفه فشرده کردن و گردش گاز مبرد فریون را درون کانالهای اپراتور بر عهده دارد؛ که در نتیجه گردش گاز در کانالها و به خاطر خاصیت گاز مبرد فریون باعث خنک شدن اپراتور یخچال صنعتی می‌شود. به عبارت صحیح تر کمپرسور یخچال صنعتی وظیفه فشرده کردن ماده مبرد را دارد، تا در قسمت کندانسور گاز داغ، با از دست دادن گرما تبدیل به مایع شود.

 

محصولات و ماشین آلات دیانی ماشین در ساخت یخچال های صنعتی

 

میزان سرمایه برای ساخت یخچال های صنعتی 

اگر شما از افرادی هستید که به این صنعت علامند هستند می توانید کار خود را با سرمایه ای ما بین 160 میلیون الی 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات لازم شروع کنید،همچنین متراژ مورد نیاز برای داشتن صنایع یخچال سازی صنعتی 200 الی 300 متر می باشد.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0