آشنایی مقدماتی با صنعت فلزات و مواد معدنی صنعتی

آشنایی مقدماتی با صنعت فلزات و مواد معدنی صنعتی

به طور خلاصه، این صنعت شامل هر ماده معدنی یا ماده ای است که برای مقاصد ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. به این ترتیب، آنهایی که برای مقاصد انرژی استفاده می شوند را شامل نمی شود. نمونه‌هایی از کانی‌های صنعتی شامل آسفالت، سیلیس، گچ و پتاس به همراه کانی‌های صنعتی کمتر شناخته شده مانند سنگ مرمر و الماس است. برخی از فلزات مهم صنعتی عبارتند از مس، فولاد، آلومینیوم، سرب و روی. علاوه بر این، فلزات خاکی کمیاب - فلزاتی با خواص منحصر به فرد که به طور فزاینده ای در صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند - زیرمجموعه دیگری از بازار فلزات را تشکیل می دهند. به طور دقیق تر، زغال سنگ یک ماده معدنی صنعتی نیست، زیرا عمدتاً برای سوخت و به عنوان بخشی از فرآیند فولادسازی استفاده می شود. استدلال مشابهی در مورد سنگ آهن نیز صدق می کند. با این حال، هر دو در معرض بسیاری از محرک‌های تقاضای نهایی یکسانی هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را در کنار فلزات و مواد معدنی صنعتی در نظر بگیرید.

صنعت فلزات و مواد معدنی صنعتی چقدر بزرگ است؟

طبق گزارش شورای بین المللی معدن و فلزات، صنعت جهانی فلزات و معدن از 214 میلیارد دلار در سال 2000 به هزاران میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافت. ایده این است که افزایش شهرنشینی در بازارهای نوظهور منجر به افزایش عظیم سرمایه گذاری دارایی های ثابت (به ویژه مسکن، ساخت و ساز و فعالیت های زیرساختی) می شود که رونق بلندمدت در تقاضای کالا ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین فلزات در انتقال حرارت

صنعت فلزات و مواد معدنی صنعتی چگونه کار می کند؟

به زبان ساده، چهار نوع شرکت در این صنعت وجود دارد. بارزترین آنها معدنچیان در مقیاس بزرگ مانند Rio Tinto، Vale، یا BHP Billiton هستند که قدرت آنها در بازار باعث می شود در صنعت معدن و انرژی به طور کلی بازی را در دست داشته باشند. گروه دوم شرکت هایی هستند که در زمینه تولید یک فلز یا مواد معدنی قرار دارند. سومین گروه از بازیگران بازار معدنچیان فلزات کمیاب هستند و چهارمین گروه نیز تولید کنندگان فلزات مانند Alcoa یا Nucor هستند که تمایل دارند بر روی یک فلز خاص تمرکز نمایند.


در صورتی که قصد خرید ماشین آلات صنعتی از جمله قیچی، پرس برک، خم کن و غیره را دارید، پیشنهاد می کنیم با ورود به صفحه محصولات شرکت دیانی ماشین از محصولات تولیدشده در این کمپانی دیدن کرده و در صورت تمایل برای سفارش و خرید محصولات، از طریق راه های ارتباطی موجود و شماره تلفن 02133746824 با اپراتورهای شرکت در ارتباط باشید.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0