آشنایی با لولاهای مفصلی قابل تنظیم

آشنایی با لولاهای مفصلی قابل تنظیم

لولاهای مفصلی قابل تنظیم به یک جایگزین محبوب برای لولاهای سنتی تبدیل شده اند. آنها هنوز هم برای اتصال دو شی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنان به یک یا هر دوی اشیاء متصل اجازه می دهند که بچرخند. با این حال، لولاهای مفصلی قابل تنظیم دارای طراحی منحصر به فردی هستند که در نمونه های سنتی آنها یافت نمی شود. لولاهای مفصلی قابل تنظیم دقیقا چه کاربردی دارند؟ با ما همراه باشید.

آشنایی با لولاهای مفصلی قابل تنظیم

لولاهای قابل تنظیم که به عنوان لولاهای لغزنده نیز شناخته می شوند، با استفاده از پین عمودی مشخص می شوند. یک سنجاق از مرکز هر دو برگ وارد می شود که اساساً برگ ها را کنار هم نگه می دارد. سایر لولاها از دو ورقه و یک سنجاق نیز تشکیل شده است. اما لولاهای قابل تنظیم متفاوت هستند زیرا سنجاق فقط به یکی از ورقه ها ثابت می شود. یکی از دو برگ دارای یک سنجاق ثابت است. هنگام نصب یک لولا مفصلی قابل تنظیم باید برگ دیگر را از طریق این پین ثابت عبور دهید. پین در مرکز هر دو برگ باقی می ماند، اما فقط به طور دائم روی یکی از برگ ها محکم می شود. این اساساً تفاوت لولاهای مفصلی قابل تنظیم با لولاهای سنتی است.

لولاهای مفصلی قابل تنظیم چگونه کار می کنند؟

لولاهای مفصلی قابل تنظیم مانند سایر لولاها عمل می کنند و درجه ثابتی از چرخش را فراهم می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از درها بین دو تا چهار لولای مفصلی قابل تنظیم دارند. آنها به صورت عمودی در امتداد ضلع داخلی در نصب می شوند، جایی که درب را به چارچوب متصل می کنند. تنها تفاوت این است که لولاهای مفصلی قابل تنظیم دارای یک پین ثابت هستند که به طور دائم روی یک لنگه محکم می شود.

مزایای لولاهای قابل تنظیم

لولاهای مفصلی قابل تنظیم امکان جدا کردن اجسام متصل را بدون برداشتن برگه ها فراهم می کند. به عنوان مثال، هنگامی که بر روی درب نصب می شود، درب را می توان با بلند کردن درب جدا کرد. برای برداشتن درب مجبور نیستید لولاهای مفصلی قابل تنظیم را بردارید. بلند کردن درب باعث جدا شدن دو لنگه می شود. یکی از برگ ها به در وصل می شود - حتی پس از برداشتن آن - در حالی که سرب دیگر به دیوار چسبیده می ماند. می توانید لولاهای مفصلی قابل تنظیم را در مواد مختلف پیدا کنید. برخی از آنها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر از فولاد کربنی ساخته شده اند. لولاهایی که جنس فولاد ضد زنگ دارند برای محیط های مرطوب ایده آل هستند. آنها می توانند رطوبت و رطوبت را بدون آسیب به خوردگی تحمل کنند. از طرف دیگر، این لولاها قوی تر هستند و با افزایش استحکام خود می توانند وزن بیشتری را نسبت به لولاهای اتصال فولاد ضد زنگ تحمل کنند.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0