بررسی خطوط تولید صنایع هواپیمایی و فرودگاهی

بررسی خطوط تولید صنایع هواپیمایی و فرودگاهی

صنایع هواپیمایی

هواپیما از تعداد زیادی قطعه میله ای و صفحه ای شکل کوچک و بزرگه تولید شود. که با استفاده از فرایندهایی مانند ریخته گری، ماشین کاری و استفاده از دستگاه های CNC ساخته میشوند و قطعاتی که طولشان بزرگ است معمولا با استفاده از فرایندهای فورج، نورد، اکستروژن، شکل دهی ورق و … تولید می شوند. شکل دهی ورق کاربرد بسیار زیادی در ساخت هواپیما دارد زیرا بدنه اکثر هواپیماها به صورت پوسته و ورق می باشد.

بخش های زیادی از سازه وسایل هواپیما ها با فلزات و آلیاژهایی مانند آلومینویم، فولاد، تیتانیوم و … ساخته می شوند. روش های متفاوتی برای ساخت قطعات فلزی وجود دارد که شکل، اندازه و دقت قطعه، باعث این تفاوت ها می شود.

بررسی خطوط تولید صنایع هواپیمایی و فرودگاهی

فلزات مورد استفاده در ساخت هواپیما

تیتانیوم از آن دسته آلیاژهای بسیار مستحکمی بوده که وزنشان از آلیاژهایی همانند آلومینیوم بیشتر است اما در بعضی موارد جایگزین بسیار خوبی می باشد. به طور مثال فلزی همانند تیتانیوم تقریبا ۹ درصد وزن هواپیماهای بوئینگ را به خود اختصاص داده اند.

از تیتانیوم به صورت یک نوار یا حلقه ی باریک بر روی اسکلت آلومینیومی بدنه می کشند تا از بزرگ شدن ترک های آن جلوگیری نمایند. مخازن سوخت موشک ها و سازه ی ماهواره ها هم بخش های هستند که در ساخت آنان از تیتانیوم استفاده می شود. 

در واقع کامپوزیت از چند نوع ماده ی مختلف ترکیب شده است که استحکام سازه یا قطعه ی ساخته شده از استحکام مواد یا اجزاء تشکیل دهنده اش، بسیار بالاتر است. کامپوزیت ها در واقع مواد نسبتا جدیدی در صنعت هوافضا هستند و به علت نسبت استحکام به وزن بالا، توجه ویژه ای به آن ها می شود.

 

ماشین آلات دیانی ،مورد استفاده در تولید صنایع هواپیمایی و فرودگاهی

فلزات مورد استفاده در ساخت هواپیما

فضای مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید صنایع هواپیمایی و فرودگاهی

با استفاده بهینه از فضای موجود و با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی مورد نظر طراحی و نقشه جانمایی تجهیزات و ماشین آلات و فاز بندی تجهیزات ،متراژ مورد نیاز برای خط تولید صنایع هواپیمایی و فرودگاهی 150 الی 300 متر می باشد.

 

میزان سرمایه برای صنایع هواپیمایی و فرودگاهی

اگر تمایل به راه اندازی صنایع هواپیمایی و فرودگاهی دارید. می توانید کار خود را با سرمایه ای ما بین 250 میلیون الی 600 میلیون تومان شروع کنید.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0